Diák lettem újra. Társaim 24 - en főleg Bpestről jöttek. A MŰVÉSZETI GIMNÁZIUM hatalmas tudással engedte ki őket érettségi után. Úgy rajzoltak, olyan nagy tudással, hogy csak a csodálkozásom volt nagyobb. Az 56 -os történet megszakította , de utána új lendülettel jelentkezett a rajzolási akaratom. Pénteken - szombaton-- legtöbbször vasárnap is rajzolással foglalkoztam. Talán egy kicsit az agyam tönkrement. Munka közben mindig oldalra figyeltem és csodálkozva vettem észre: Piri nem .... de mindig megmutattam neki, hogy mit rajzolok és vártam: mit szól, kérdez. és nekem magyarázni kell. Egy kicsit félelem is belém költözött: Ha látja, hogy a Pestiek jobban rajzolnak, többet tudnak ----- Egy hónap után már kezdtem behozni a nagy hátrányomat. Társaim igen sablonos tudással , rutinnal és főleg nagyképűen mutogatták munkáikat. Akkor nyugodtam meg, amikor Jakuba Tanár úr megnézve a rajzomat, a vállamra tette a kezét és csak ennyit mondott: Jó, tovább!!
Piriről már csak ennyit: Kanadába került, orvosi egyetemre. Két nyelven : angolul és franciául már tudott, a külügyes Apa ezt eredményezte. Három levelet is írt, dicsekedve, hogy az anatómiai rajzait többször megdicsérték ------ a közös munkánk eredményét-